fbpx

Различията между половете от спортна гледна точка.

Големите различия между половете в полово-физическо отношение идват главно от хормоните. Мъжките андрогени и женските естрогени се синтезират в неравностойни количества и в двата пола.

Женските хормони имат задържащ ефект върху мускулното нарастване. В случай, че се притеснявате от прекалено нарастване на обема на мускулите ви, можем да ви успокоим, че това няма да се случи без ваше желание и активно участие. То е свързано пряко с храненето и приема на анаболи и добавки.

Друг определящ фактор, който запазва женствеността, е по-високият % мазнини спрямо мускулната маса при жените. Нормално е жените да имат около 20% мазнини в тялото си. Над 25% се счита за начален стадии на затлъстяване. Ако процентът мазнини при жените падне под 10% жената губи своята женственост и е възможно да загуби цикъла си. Според американско проучване 70% от мъжете са отбелязали, че няма нищо секси в прекалено слабите жени с % мазнина близък до 10.

Що се отнася до силата и издръжливостта, жените губят по точки спрямо мъжете, но пък са доста по-гъвкави. Счита се, че мъжете са по-издръжливи поради относително по-големият размер на сърцето, но жените компенсират с по-висок волеви праг.

Мъжете са по-силни физически в горната чат на тялото (ръце, рамене), а жените в долната част (четириглавен бедрен и седалищен мускул). Мускулната сила при жените е по-малка от тази на мъжете, но тези силови съотношения не са еднакви при всички мускулни групи.

Тренировките с тежести са полезни и препоръчителни за здравето на жените над 50 години, като превенция на остеопороза, която засяга предимно жени след периода на менопауза.

Остеопорозата е характерна за около 95% от заболяванията, които се характеризират със загуба на костна плътност. Първите костни фрактури възникват след около 8 до 10 години след края на последния менструален период. Гръбначните прешлени са особено податливи на фрактури.

Освен засягането на гръбначния стълб се наблюдават и проблеми в дългите кости на ръцете и бедрата. Рисковите фактори, предизвикващи първична остеопороза, са фамилна обремененост, хормонален дисбаланс, както и определен начин на живот (малко упражнения, залежаване, ниски нива на калций и фосфор, употреба на газирани напитки и junk food храни), а също и тютюнопушене, кафе, алкохол и ниско тегло.

Търсите тренировка специално за вас

Заявете консултация и на базата на получената информация се изготвя персонална програма и хранителен режим

  • Часовете са ограничени
Различията между половете от спортна гледна точка.
Scroll to top