fbpx

“Bulgarian Bag” - българската звезда в Америка

9 базови упражнения за вашата добра кондиция, представени от Маги Вълчанова.

Интересната история на българския уред, направил България популярна сред спортуващите хора по цял свят.

Въпреки, че първоначално българската торба е предназначена за борци от олимпийски клас, тя се възприема от фитнес треньори и професионални спортисти заради способността й да повишава мускулната издръжливост и да прави тренировките с тежести по-универсални. 

Българската торба е изобретена през 2005 г. от Иван Иванов – бивш състезател по класическа борба и настоящ треньор. Роденият в Казанлък Иванов е вицесветовен шампион от 1994 г.  и участник в Олимпиадата провела се в Атланта, САЩ през 1996-а, където завършва пети. 

Идеята за “Българската торба”, която той по-късно патентова, се ражда от стремежът му да намери нов метод за тренировка на професионалните борци, който да подобрява  експлозивните им действия и динамичните им движения при тласкането, усукването, люлеенето, издърпването, огъването, въртенето, клякането, спускането и хвърлянето – участващи при подготовката им.

Вижте видео на няколко упражнения представени от нейния създател:  

През 1997 г. Иванов спира да се състезава и става помощник-треньор в Олимпийския тренировъчен център в Колорадо Спрингс. 

Дизайнът на торбата е вдъхновена от тялото на овцете, така, както изглеждат, когато биват носени на раменете на овчарите по българските празници и панаири. 

Иванов вижда използването на уреда, като модерна интерпретация на старата родна традиция. 

Това е един от уредите, които Маги Вълчанова използва при провеждането на тренировки под бранда MagiFit. 

Българската торба и нейната изява в Холивуд.

Благодарение на нарасналия интерес сред обикновените хора, към новите начини на трениране, уредът става популярен в Америка и след това по цял свят.  Един от големите почитатели на тренировките с българският уред е Холи Бери

Ето какво написа тя в профилът си в инстаграм: 

Какви са размерите, в които се предлага Българската торба

Българските торби се предлагат в размер X-Small (5 кг.) до XX-Large (23 кг.), като с който работите се определя от нивото на натренираност и килограмите ви.  

Повечето упражнения, които обикновено се изпълняват с гири, топки за лекарства, или щанги, могат да се изпълняват с българската торба. Предимството на този уред е, че упражненията могат да се изпълняват на всякакви локации и торбата  се побера в средно голям шкаф.  

Упражненията, които могат да се изпълняват с българската торба са много и разнообразни. 

По-долу показвам програма за цялото тяло с 10 базови упражнения сила. Изпълняват се в анаеробна производителност.  

Торбата на снимките тежи 8 кг. И е предназначена за лица от 45 до 68 кг. и средно ниво на натренираност. 

Програма с Bulgarian Bag (8 кг) за силни момичета:

Разгрейте добре тялото си с интензивна петминутна разгрявка преди да започнете с
програмата по-долу.

Изберете разгрявка от тук !

1. Раменни преси с изтласкване от седеж.

Упражнението оформя предимно предното рамо. Изпълнява се, като правим движение нагоре и надолу с торбата. Държим торбата за помощните дръжки, които
се намират на външния овал.

Правим 3 серии х 12-16 повторения. Почиваме 10 секунди между сериите.

2. Сгъване за бицепс от седеж.

Упражнението e по-известно, когато се изпълнява с гирички, но българската торба в случая също е много ефикасна. Изпълняваме упражнението в суперсерия с упражнение 3 по-долу. Правим 3 серии х 12-16 повторения, като редуваме с
упражнение No: 3 за трицепс. Почиваме 10 секунди между сериите.

3. Разгъване за трицепс от стоеж.

Упражнението се изпълнява в супер серия с упражнение 2 (Сгъване за бицепс).

Правим 3 серии х 12-16 повторения. Почиваме 10 секунди между сериите.

4. Ротация наляво и надясно на 180 градуса за корем.

Хванали сме торбата за дръжките на външната дъга и извършваме усукващо
движение наляво и на дясно, като натоварваме мускулите на корема.

Правим 3 серии
х 16 усуквания. Изпълняваме упражнението в суперсерия с упражнение 5 по-долу.
Почиваме 10 секунди между сериите.

5. Ротация на 360 градуса за талия.

Това е най-популярното упражнение, което се изпълнява с този уред. Държим торбата за големите дръжки. Уредът трябва да опише пълен кръг около тялото.

Изпълнява се, като описваме кръг в двете посоки, като ги редуваме. Първо правим 10 кръга на ляво, после 10 на дясно без почивка помежду им. Изпълняваме упражнението в супер серия с горното (No: 4). Правим 3 серии.

6. Хипер екстензия от стоеж за долна част на гърба (кръста).

Слагаме българската торба на врата си и я държим за големите дръжки. Навеждаме се. На първата снимка е показана изходната позиция на упражнението.

Изпълняваме хипер екстензия нагоре и връщяме в изходна позиция. Гръбнакът трябва да е изправен през цялото време. Стараем се да изпълняваме упражнението без
изгърбване или усукване. Правим 3 серии х 12-16 повторения. Позиваме 10 секунди
между сериите.

7. Клекове за стягане на седалищните мускули.

Торбата е на врата ни. Подкрепяме я да не се изплъзва, като я държим за големите
дръжки. Изпълняваме класически клек. Правим 3 серии х 12-16 повторения.
Почиваме 10 секунди между сериите.

8. Kръстосани напади за глутеуса и бедрата.

Торбата е позиционирана на врата ни. Изходната ни позиция при това упражнение е изправен стоеж. Изнасяме единият крак зад другия по диагонал и клякаме. Редуваме краката.

Изпълняваме 3 серии х 12-16 напади за двете страни. Почиваме 10 секунди между сериите.

9. Глутеус мост за седалището.

Страхотно упражнение за стягане на дупето. Изпълнява се от лег на земята. Използвайте постелка за удобство. Поставяме тежестта (торбата в случая) на линията на венериния ни хълм и я придържаме с ръце да не се мести.

Изпълняваме движение нафоре и надолу по начина показан на снимиките. Правим 3 серии х 12-16 повторения. Почиваме 10 секунди между сериите.

Търсите тренировка специално за вас

Заявете консултация и на базата на получената информация се изготвя персонална програма и хранителен режим

  • Часовете са ограничени
“Bulgarian Bag” – българската звезда в Америка.
Scroll to top